Anna Nicole Smith și-a construit imaginea de copil abuzat doar de dragul banilor. Știe că tot ce e trist sau rău vinde. Dacă vinde, face bani. Asta spune chiar mama sa, într-un interviu din care avem secvențe la finalul documentarului „You don’t know me” de pe Netflix, film care prezintă povestea unei fete care și-a pus în gând să facă bani. Și asta a și făcut. Numai că prețul plătit pare a fi cam mare…
În anii ’90, Anna Nicole Smith era deja sex simbolul Americii. A renunțat la școală și la 17 ani se căsătorea cu un coleg de serviciu care, povestește, aproape că n-a băgat-o în seamă când l-a rugat să o lase și pe ea acasă, după serviciu. N-a băgat-o în seamă, dar a luat-o de soție. Gelozia lui a fost motivul pentru care, după căsătorie, ea trebuia să stea mai mult în casă. Era frumoasă. Extrem de frumoasă. Atrăgea atenția oriunde își făcea apariția. Își spune că dacă ar avea un copil, nu s-ar mai simți singură, așa că atunci când îl aduce pe lume pe Daniel, simte că are un motiv real de bucurie și de viață. Pleacă din locul natal doar cu copilul, la numai câteva luni după naștere.
Întâlnirea cu miliardarul Marshall
Vrea să-și croiască o nouă viață. Se angajează dansatoare într-un club de striptease. Frumusețea ei atrage toată atenția. A făcut mulți bani și acolo, la acel club, îl cunoaște pe miliardarul Marshall, ajuns la aproape 90 de ani. El o vede lumina ochilor săi, iar ea probabil găsește în el afecțiunea tatălui pe care Anna nu l-a cunoscut niciodată. Îl va cunoaște când e deja vedetă, îl prezintă lumii, numai că rupe imediat legătura cu el. În fața camerelor, Anna afirmă că ar fi încercat să facă sex cu ea, însă numai ea știe dacă a fost sau nu așa, căci fratele vitreg care i-a însoțit în vacanța în care se presupune că s-ar fi întâmplat acest lucru, afirmă că au fost mereu împreună, că nu crede. Totuși, lasă o urmă de întrebare „cine știe…”.
Miliardarul îi cumpără o casă, mașină și îi oferă tot ce are nevoie pentru ca fiului ei și ei implicit să nu le lipsească nimic. Se văd rar, însă atunci când se întâlnesc, nu se simte deloc vreo constrângere în gesturi. De altfel, Marshall a cerut-o în căsătorie de mai multe ori, însă ea mereu i-a zis că va accepta doar când ea va fi cineva, ca să nu spună lumea despre ea că e oportunistă. Și se vor căsători mai târziu, căsătorie care îi va aduce un proces cu fiul lui Marshall. Acesta o acuză pe Anna că minte atunci când spune că Marshall i-ar fi promis jumătate din avere. Adică jumătate din aproape 1,6 miliarde de dolari.
Castingul Playboy
Când a ajuns la castingul pentru Playboy, directorul revistei nu a înțeles ce poate face cu Anna. Avea forme, nu era deloc machiată și stătea ghemuită într-o pătură. Era atipică. Nu a putut scoate nimic de la ea până când Anna a cerut să-i fie pus un vinil. Pe versurile lui Marylin Monroe, Anna Nicole Smith s-a transformat. Era într-adevăr ceea ce Playboy căuta. Anna a crezut mereu că între ea și Marylin Monroe era o legătură. Credea chiar că poate îi era fiică, o reîncarnare a spiritului acesteia. Ușor absurdă abordarea, însă la trăsături, chiar aveau multe în comun.
Anna Nicole Smith n-a fost doar iepuraș Playboy sau fata Guess. A fost „adorată de milioane de oameni, dar iubită de puțini”. Era genul de star care nu fugea din fața aparatelor foto ale paparazzi, iar asta a făcut ca mass media să o placă. Presa știa că acolo unde e Anna, e și o știre, adică sunt bani. Și pentru presă, dar și pentru ea. Când spune să credem în oricare vis am avea pentru că orice vis se poate îndeplini, Anna se dă drept exemplu. „Îmi trăiesc visul!”, e un alt mod de a spune „uite, eu am putut, am crezut, deci poți și tu!”. A dus o viață tumultuoasă, dar îi plăcea acest stil extravagant.
Când a rămas însărcinată cu fata sa, toată lumea se întreba cine e tatăl. Pe listă erau mai multe posibilități. Anna a spus că soțul ei, Howard K., e tatăl fetei. Numai că Larry Birkhead, fotograf de profesie și cel cu care Anna a trăit o frumoasă poveste de dragoste, cere efectuarea unui test de paternitate. Testul ADN dovedește că, într-adevăr, Larry e tatăl. Era deja prea târziu… pe 8 februarie 2007 este anunțat decesul Annei Nicole Smith, într-o cameră de hotel, în urma unei supradoze accidentale de medicamente. Anna era dependentă de medicamente.
Ultimele luni din viață și moartea la 39 de ani
Numai că ultimele luni din viața Annei au fost un coșmar. Anne a devenit mamă pentru a doua oară la început de septembrie 2006. La trei zile de la nașterea fetiței, Daniel, copilul ei în vârstă de 20 de ani, moare în urma unei supradoze de medicamente luate într-o combinație nefericită. Moare chiar în spitalul în care a venit să își vadă mama și sora.
Anna e devastată. Cade în depresie. Spune că ea ar fi trebuit să plece pe altă lume, nu copilul ei. Mulți îi spun să-și privească fiica, să creadă că ea e motivul pentru care acum, mai mult ca oricând, trebuie să-și dorească să trăiască. Peste tragedia cu decesul fiului vine și procesul de paternitate, dar și procesul redeschis cu privire la moșternirea lui Marshall. Toate astea au copleșit-o. Toate astea au făcut-o să nu mai fie om. Dependentă de medicamente era oricum, însă nimeni nu și-ar fi imaginat că leacul pe care și-l administra tocmai pentru a fi în regulă îi va aduce sfârșitul.

A murit la 39 de ani. Ore și zile în șir, posturile TV i-au discutat moartea. Anna era din nou breaking-news. De data asta, pentru utima dată. Anna n-a mai știut de multă vreme cine e… o spun chiar apropiații, care cred că toată viața s-a pierdut în roluri, și-a creat o poveste care să vândă, astfel încât a uitat complet care i-a fost propria poveste.
În fapt, nici numele Anna nu era al ei. A fost inventat când a ajuns la clubul de striptease. N-a fost un fake, a fost ceva dramatic frumos ambalat, cât să placă publicului și să vândă. S-a vândut pe ea pentru ea. Anna și-a vorbit urât mama toată viața. În realitate, ea îi cerea sfatul mamei sale, aveau o relație apropiată, chiar dacă era la distanță. O recunoaște însăși mama sa, într-un interviu. O spune chiar și fratele Annei, în documentar. „Nu ți-e rușine?”, o întreba mama sa. Iar Anna răspundea franc că nu are de ce, că ea face bani cu poveștile și dramele astea. „Dar nu ți-ar plăcea ca lumea să vorbească frumos despre tine?”. „Nu!”.
Mama Annei a fost polițistă. Era un om blând, cu toate că peste tot a zis că era o ticăloasă care a bătut-o și chiar a violat-o. De fapt, povestea asta cu bătăile și violul era povestea reală a prietenei Annei, cea pe care a cunoscut-o la clubul de noapte la care s-a angajat imediat ce a fugit de acasă, la nici 20 de ani, cu copilul în brațe, în căutarea banilor și a celebrității.
Anna Nicole Smith completează lista celebrităților răpuse de propriul succes. Fața nevăzută a celebrității e presiunea la care vedetele sunt supuse zi de zi. Nu mai au viață. Recurg la tot felul de substanțe ori alcool pentru a face față stresului. Inclusiv Anna a fost o victimă a propriei celebrități pe care și-a exploatat-o la extrem. „Celebritatea nu e pentru oricine!”, am auzit asta de la mai mulți specialiști. Inclusiv în documentarul „27: Gone to soon” se spune același lucru. Și acolo, morțile subite ale vedetelor din așa-numitul „Club 27” au în comun stresul, presiunea mediatică. Pe scurt, celebritatea. Și totuși, mulți au rezistat… mulți încă rezistă. Din fericire aș spune, încă rezistă. Documentarul acesta mi-a amintit și de filmul despre Pamela Anderson, despre care am scris aici.
sursa foto principala: netflix.com