Revista BIZ organizează tabăra BRANDfluence de 14 ani, vara și iarna. La ultimele două ediții am fost și eu. Și dacă în iarnă a fost o adevărată ieșire din zona de confort pentru mine, fiind singurul participant din zona Moldovei și nu știam pe nimeni de pe-acolo, la ediția tocmai încheiată n-a mai fost așa… am simțit că eram de-a locului. Nu chiar de-a casei, dar de-a locului, da.
Ce este Brandfluence Camp
Tabăra BRANDfluence este un eveniment dedicat industriei marcomm. Adună în același loc, adică la Complex Măgura din Buzău, influenceri și specialiști din publicitate, comunicare, PR, marketing, social media. Se discută despre tendințe și noutăți în marcomm, se fac workshop-uri, te distrezi și socializezi. E un mix cu de toate, pe care sigur ți-l vei aminti mereu cu drag.
Pleci cu informații, dar și cu noi cunoștințe. Nu se știe dacă îți va aduce vreo colaborare nouă, însă tot schimbul de idei de care ai parte în cele patru zile de tabără sigur îți va aprinde un beculeț pe undeva. E loc de învățare mereu, așa că recomandarea mea e să nu ratezi tabăra BRANDfluence dacă lucrezi în industria marcomm.
Atmosfera de la BRANDfluence
În primul rând, când Marta Ușurelu spune că la 10 trebuie să fii în sală, apoi chiar așa e. Și chiar nu știu mulți care trec peste cuvântul ei. Nici măcar Manafu, soțul Martei, care chiar și după o seară de pomină, deși a întârziat un pic, tot a fost în sală.
Tabăra BRANDfluence se deschide printr-o sesiune de „hai să ne cunoaștem”. Fiecare se prezintă. Mai bine de jumătate sunt oricum pentru prima dată la BRANDfluence. Nu știu cât reții de la fiecare, dar afli măcar care e zona în care activează și știi pe cine să abordezi.
La ediția din 17-20 iunie am fost 120 de participanți. Eu, tot singura din Iași. Dar nu singura din Moldova, căci de data asta am luat-o cu mine pe prietena mea Ioana Irimia, de la Suceava, acolo unde are și ea o mică agenție- One Society. Bine, noi și colaborăm pe diferite proiecte, că doar nah, ne știm de-un amar de ani și oricum avem aproape același domeniu de activitate.

Sesiunile cu speakeri nu sunt deloc plictisitoare. Durează cam 20 de minute fiecare, apoi e timp pentru întrebări și răspunsuri. Și crede-mă, e imposibil să nu afli ceva nou. Sau dacă nu e ceva nou, e o confirmare a ceea ce știai poate deja, dar nu erai convins că așa e.
Seara se încheie cu câte o petrecere tematică, unde există și ceva competiție bazată tot pe creativitate.
Există un grup secret pe Facebook, unde-s toți participanții de la toate edițiile de până acum. Acolo e pe caterincă. Se fac meme-uri în timp real și cel mai important e că se face în ciudă la cei care au rămas acasă.
Dacă vii la BRANDfluence, să lași acasă gândul de vreo dietă
Nu glumesc deloc când spun că la BRANDfluence poți să mănânci până nu mai poți și să bei până pici sub masă. Oups, e posibil să nu fi trebuit să spun asta. Dar chiar așa e. Mâncarea de la complex este foarte gustoasă și totul e cu bufet suedez. Dar în timpul sesiunilor, ai la îndemână toate bunătățile partenerilor, de la cafea la dulciuri și alte gustări. Și frigiderele cu răcoritoare pentru toate gusturile. În plus, la una dintre cine ai și ceva special pregătit de unul dintre parteneri. In iarnă, am avut ceaun și grătar. Mă rog, colegii, că eu nu mănânc decât pește. Dar de data asta a fost cu mâncare mexicană și Shan Shi, adică cu rețete de paste dintr-alea de orez de-mi plac mie la nebunie și tot felul de combinații.
Activarea MAPN a fost o experiență WOW
A fost primea mea activare MAPN. Mai exact, aproape toți am plecat în pădure cu cei de la forțele speciale și acolo am învățat diferite procedee de care am avut nevoie în misiunea pe care ne-au dat-o apoi.
Am învățat să tragem cu arma, să ne orientăm în spațiu cu busola, să punem un garou pentru a salva vieți. Deplasarea s-a făcut cu camioanele armatei, fix dintr-alea de vedem noi că trec pe stradă. În interior, nu s-a cântat. Dar s-au pus multe întrebări. Am simțit toate dâmburile, dar cine și le-a mai amintit după așa experiență?

Când am plecat „în misiune”, eram înarmați și echipați. Am străbătut un traseu scurt. Dar chiar și așa, am fost atacați cu gloanțe oarbe și am fost nevoiți să ripostăm. Eu am ales să fiu „fata cu garoul”. Nu de alta, dar eu oricum nu prea văd bine, așa că… ce era să fac cu pușca?
Am ales să asigur medicalul din trupă. Așa că atunci când a trebuit să salvăm un rănit, în pas alergător m-am dus lângă victimă, am pus garoul și gata. Happy end. Oricum, a fost amuzantă întreaga misiune. Mai ales când Ioana mea prindea fluturi la propriu în timp ce toți îi țipam în disperare că e nevoie de-al doilea garou.

Petrecerile tematice de la BRANDfluence
Orice seară din tabăra BRANDfluence se încheie cu câte o petrecere. Păi… cum ar fi creativitatea fără nițică petrecere? Cum să zic, dar până pe la vreo 1 e programul oficial. Doar că dacă te ține organismul, poți să rămâi până dimineață. Sunt unii care reușesc, nu și eu.
La ediția de vară, a trebuit să fim cât mai colorați în prima seară, all white în a doua seară și așa cum suntem și vrem noi să fim în ultima seară. Participanții fac tot posibilul să respecte dresscode-ul și asta-i fain. Arată că oamenii chiar se pregătesc pentru tabăra BRANDfluence. Mereu există și o competiție. Se fac echipe pe loc, se improvizează. Există un juriu care deliberează și așa se decide cine a fost cel mai bun. Ideea e să se râdă cât mai mult.

Sesiunea de workshop-uri de la BRANDfluence
Trebuia să existe și o parte în care creativii să-și pună imaginația la bătaie, nu? Eh, cam asta se întâmplă la sesiunea de workshop. Se fac echipe în mod aleatoriu. Fiecare echipă trage a sorți un număr și așa primește un brief. Are un client, are de făcut o campanie în baza detaliilor primite. Cât se poate de serios, într-un timp imposibil: o oră. La final, juriul alege un câștigător. Contează și partea de amuzament, însă să știți că într-adevăr se face treabă pentu că, nu-i așa, cum să nu vrei să câștigi?
Am ieșit pe locul 2 de data aceasta, la mustață aproape cu locul 1. Echipa din care am făcut parte a trebuit să lucreze pentru brandul 5 to go. Chiar a fost foarte mișto, am colaborat bine și asta s-a văzut.

Cu ce am rămas după ediția de vară a BRANDfluence
În primul rând, cu amintiri. Pentru că m-am simțit foarte bine. Am cunoscut oameni faini tare, am socializat și ne-am împrietenit. Nu se știe niciodată cum proiectele ne vor aduce împreună din nou.
Apoi, cu câteva noi informații care sigur îmi vor fi utile pe viitor. Cu niște chestii despre „pro și contra AI” pe care mi le-am sădit în minte.
Apoi, cu un interviu cu actrița Nuami Dinescu, pe care nu puteam să o ratez și cu care am petrecut chiar mult timp în cele patru zile de BRANDfluence. Cu ea am făcut și primul nostru unboxing, o chestie super funny, că nah, niciuna nu se pricepea.
Cu un material despre cel mai recent proiect al Anei Morodan, întrucât ni l-a prezentat și era păcat să nu aflu mai multe.
Și cu un alt material despre VolunteerNow, o aplicație dezvoltată de o mână de puști din Cluj, deștepți rău și care au ținut o prezentare mișto tare.
Partenerii ediției BRANDfluence din vară au fost: 5 to go, Sameday, Premier Energy, KFC România, Aqua Carpatica, Tomi, Maresi, Domeniile Sâmburești, Siviero Maria, Stella Artois, Fresh, Shan Shi, Insulae Spirits, La Hechicera, Arta de a NU Vinde.
Când va fi următoarea ediție
În iarnă. Mai exact, în noiembrie. Dar urmăriți www.revistabiz.ro pentru mai multe detalii, la secțiunea evenimente.
Sursa foto: Mihnea Ratte