Psihologul Cliff Arnell, în 2005, anunța că a găsit formula care stabilește care e cea mai tristă zi din an. A luat în calcul mai mulți factori care pot influența starea de spirit și psihicul uman și așa a reieșit că a treia zi de luni din luna ianuarie e „Cea mai deprimantă zi din an”.

 

Factorii care au stat la baza calculului au fost: starea vremii (se știe că ianuarie e mohorât), timpul care a trecut de la perioada Crăciunului, datoriile pe care mulți oameni le fac în preajma sărbătorilor, salariul care deseori poate să nu fie motivant, faptul că multe dintre rezoluțiile făcute de Anul Nou nici n-au început să fie aplicate, lipsa de spor și chef de la locul de muncă după o bună perioadă de stat acasă și tot așa… toți acești factori l-au făcut pe Cliff Arnell să considere a treia luni a lui ianuarie că fiind o zi care emană o stare generală proastă și anxioasă. Cum mulți dintre alți colegi de specialitate l-au contrazis, explicând că formula nu stă în picioare fără date certe, Cliff Arnell și-a regândit poziția. Astfel, el a specificat că ziua aceasta nu trebuie să-i determine pe oameni să fie depresivi, dimpotrivă, poate deveni un bun moment pentru a reflecta asupra a ceea ce ne conferă o stare de tristețe, asta pentru a reuși să depășim momentele mai puțin ok.

 

Cu sau fără Blue Monday, un studiu al Eurostat din 2021, efectuat la nivelul cetățenilor UE, a arătat că 7% dintre europeni suferă de depresie cronică. România,  în mod surprinzător, era plasată pe ultimul loc, cu 1% dintre bolnavi, în timp ce Slovacia a raportat că 15% din populație suferă de depresie cronică. Sigur, în România sunt mult mai multe cazuri, asta pentru că nu există o educație solidă în privința nevoii de a apela la un psiholog pentru a fi bine psihic. Mulți dintre români încă mai consideră mersul la psiholog drept moft sau lux, se ascund sub ideea „eu nu sunt nebun” ori că „n-am nimic” și tot așa… 

 

CE POȚI FACE PENTRU A AVEA O STARE GENERALĂ MAI BUNĂ?

▪︎ caută să faci activități recreative care îți plac; sunt multe ateliere de creație unde poți petrece câteva ore bune în compania altor oameni care împărtășesc aceleași pasiuni; astfel, socializezi și te ajută și psihic; dacă nu și chef să ieși în lume pentru astfel de activități, citește, ascultă muzică,  dansează,  scrie!

▪︎ fă sport; sportul are multiple beneficii pentru sănătate;

▪︎ începe să ții un jurnal în care să-ți treci gândurile și emoțiile; în fața unei hârtii albe ai toată libertatea din lume…

▪︎ fii recunoscător zilnic pentru ceea ce ți se întâmplă și scrie într-un jurnal, în fiecare zi, câteva motive pentru care ești recunoscător; la final vei înțelege că ești mai bine decât ți-ai fi imaginat, nu te vei mai concentra pe lucruri negative și așa vei începe să fii mai bine tu cu tine;

▪︎ începe să îți schimbi alimentația și fă pași simpli pentru un stil de viață sănătos;

▪︎ odihnește-te! Somnul este extrem de important pentru sănătate.

▪︎ dacă simți că nu ești ok, vorbește! Recunoaște că nu ești ok și cere ajutor. Aș spune ajutor de specialitate, căci discuțiile cu prietenii sau familia au o doză mare de subiectivism. Deci, mergi la un psiholog!

▪︎ creează-ți un program zilnic, de care să te ții. Terapeutic, s-a dovedit că acest lucru nu înseamnă doar responsabilitate, ci și o stare de bine.

 

Nu lăsa gândurile negative să îți acapareze viața! 

 

Sursa foto: freepick.com 

Author