Asociația Antreprenoare lansează campania națională #AflaCaEstiBine în cadrul inițiativei #LunaRoz, o campanie dedicată conștientizării importanței screeningului mamar și depistării precoce a cancerului la sân. Carmen Mihalca, fondatorul Asociației Antreprenoare, mi-a trimis un comunicat de presă, pe care îl redau mai jos, dar înainte de asta, vreau să vă povestesc ceva despre mine:

În fiecare an, merg la medicul ginecolog pentru un control de rutină. Preventiv, că așa se face. Iar când vine vorba despre prevenție, sunt prima care face aproape tot ce trebuie numai să se știe departe de orice boală. Știu, mereu se găsesc scuze, însă cred că e mai ușor să previi sau să afli un diagnostic la timp decât să tratezi. În urmă cu aproape trei ani, într-o zi de ianuarie, am simțit ceva durere la sânul stâng. Nu era o durere apăsătoare, dar aveam o senzație de ușor disconfort. În mintea mea, deja se derulau tot felul de scenarii. Niciunul cu happy end, că mintea noastră parcă așa este setată… am mers cu mare teamă la control, asta știu sigur. Și mă rugam în timpul examinării să fie bine. A ieșit un nodul. Nu la sânul care mă durea, ci la dreptul. Iar decizia medicului a fost să monitorizăm o dată la 6 luni, să vedem dacă își modifică forma, structura. De fiecare dată când mergeam la acel control o dată la șase luni mă rugam să fie bine. Și a fost bine de fiecare dată, iar acum am revenit la controlul anual… eu sunt un caz fericit, însă sunt atâtea alte femei care află prea târziu.

Obiectivul campaniei #AflaCaEstiBine

Obiectivul campaniei derulate de Asociația Antreprenore este ca pe parcursul lunii octombrie, denumită simbolic #LunaRoz, campania să încurajeze cât mai multe femei să-și facă investigațiile necesare pentru a-și verifica sănătatea: auto-palpare, ecografie și mamografie. Sub sloganul ”Dă-ți timp!” Asociația Antreprenoare, sub conducerea fondatoarei Carmen Mihalca, arată importanța de a aloca 1 oră pe an sănătății, a preveni sau depista din timp apariția cancerului mamar.

„Astfel, prin campania #AflaCaEstiBine, Asociația Antreprenoare își propună să crească anual gradul de conștientizare asupra importanței screeningului mamar. Ne propunem să motivăm cel puțin 10.000 de femei să își facă o ecografie mamară sau o mamografie anual. În plus, pentru anul 2025, campania va continua cu inițiativa #ZiuaRoz, o zi specială în fiecare lună dedicată oferirii de informații educative despre și pentru sănătatea sânilor.”, spune Carmen Mihalca, Fondator Asociația Antreprenoare

 

Concret, publicurile interesate pot sprijini campania în 5 moduri:

  • Femeile, principalul public țintă – prin efectuarea controale de screening în vederea prevenirii sau identificării timpurii a cancerului la sân;
  • Femeile, principalul public țintă – postări și social media sau schimbarea fotografiei de profil – aceasta poate fi generată în Canva sau folosind vizualurile campaniei. Acestea pot fi accesate în Google Drive aici.
  • Femei care au efectuat controlul anual: mesaje social media, în special, prin care împărtășesc experiența și încurajează doamnele să se programeze la un control, folosind mesajul campaniei ”Dă-ți timp” și ”Află că ești bine”, alături de hashtags: #lunaroz, #aflacaestibine
  • Companii și persoane fizice: donații și sponsorizări în vederea susținerii campaniei.
  • Instituții medicale: vouchere de reducere sau gratuități acordate femeilor în vederea screening-ului anual.

S-au alăturat campaniei: Clinica Medimages – Cluj Napoca și Spitalul Royal Hospital – București, care oferă vouchere de reducere pentru ecografii la sân și mamografii.

Câteva statistici îngrijorătoare

La nivel global, aproximativ 2,3 milioane de femei sunt diagnosticate anual cu cancer de sân, iar 685.000 pierd această luptă în fiecare an.

În România, conform datelor furnizate de Institutul Național de Sănătate Publică, în 2020 s-au înregistrat 12.685 de cazuri noi de cancer la sân, ocupând prima poziție cu o pondere de peste 27% din numărul total de cazuri de cancer înregistrate la noi în țară. În același an, cazurile de deces au ajuns la peste 3900, mortalitatea cauzată de această boală depășind 17% din numărul total de decese pentru toate tipurile de cancer.

sursa foto: www.antreprenoare.ro

Despre Asociația Antreprenoare

Asociația Antreprenoare este o comunitate de femei antreprenor dedicate promovării colaborării, profesionalismului și sănătății al antreprenoarelor din România. Organizatoarea campaniei, Carmen Mihalca, supraviețuitoare a cancerului de sân și inițiatoarea campaniei #AflaCaEstiBine, lasă tuturor doamnelor un mesaj de încurajare și speranță: „Cancerul de sân poate fi învins dacă este depistat la timp. Prin campania #AflaCaEstiBine, ne dorim să inspirăm femeile să-și acorde timp pentru sănătatea lor. Să își dea timp pentru sănătate ca să aibă timp pentru familia și ce contează mai mult pentru ele.”

 

Author