29 decembrie 2013, ziua în care s-a schimbat totul pentru Michael Schumacher, pilotul german care a scris istorie în Formula 1. Parcă a presimțit că ceva rău se va întâmpla… în documentarul Netflix, soția sa chiar spune că își amintește că soțul ei i-a propus în acele zile să meargă mai degrabă în Dubai, să facă parașutism. Zăpada nu era tocmai ok. Destinul? Poate… nimeni n-are un răspuns anume pentru ceea ce i s-a întâmplat lui Schumacher pe 29 decembrie 2013. Au trecut 11 ani aproape, iar familia, apropiații și suporterii care l-au adorat la propriu încă speră că Schumi nu va comunica doar cu ochii, așa cum o face în prezent, ci va fi același spirit vioi și plin de viață care a cucerit o lume întreagă nu doar prin geniu, ci și prin simplitate și modestie.
Venirea la Ferrari, perfecțiunea cu care făcea totul, lipsa titlurilor mondiale și apoi dominarea podiumului pentru 5 ani consecutiviCredea că el nu greșește niciodată. Și tocmai o greșeală l-a descalificat din campionatCăuta perfecțiunea, dar avea multe îndoieli. Cum era Schumi, povestit prin emoția soției și copiilorRetragerea, revenirea în circuit și accidentul din 2013
De la incertitudinea de a ajunge pilot de F1 din cauza banilor la uimitoarea victorie din Belgia, la numai 23 de ani
Michael Schumacher a început să piloteze la vârsta de 4 ani. Tatăl său meșteșugea biciclete și motoare, așa că i-a improvizat un moped, ca de karting. Pe la 8-9 ani, unii îi vedeau un viitor strălucit puștiului care șofa cu o lejeritate greu de explicat. Spera că va deveni un mare pilot, dar nu putea să viseze prea mult. Părinții săi au făcut eforturi considerabile pentru a le putea oferi copiilor un trai cât mai normal, dar tot n-o duceau bine cu banii. Tocmai de aceea, din cauza banilor care îi lipseau, Michael Schumacher nici nu se gândea că va ajunge în Formula 1.
La primul concurs mondial de karting la care a concurat, n-a făcut-o din partea Germaniei. Era un pilot german care participa din partea statului Luxembourg. Acolo, spre deosebire de Germania, totul era gratuit. Așa avea șansa să se califice la campionatul mondial. Ceea ce a și făcut.
„Dacă debutez în F1, vreau să fiu Senna!”, asta își dorea Schumacher. Să fie ca idolul său. Avea poster cu el pe perete. Câțiva ani mai târziu, avea să-l depășească. În momentul în care atinge numărul de victorii pe care le avusese și Senna, Schumacher izbucnește în plâns la conferința de presă. Era anul 2000. Și trecuseră deja 6 ani de la teribilul accident de pe pista din San Marino, unde și-a pierdut viața marele pilot de F1, Ayrton Senna. Avea numai 34 de ani.
Calitățile de pilot erau remarcabile. Oricine își putea da seama. Și confirmarea a venit în anul 1991, în etapa din Belgia. Michael Schumacher debuta în F1. Și o făcea în stil de mare campion, cu o victorie. Era cel mai tânăr pilot care reușea așa performanță în F1. Avea numai 23 de ani.
„Aș vrea să-mi salut părinții!”, spune Schumacher la conferința de presă de după. Nu caută celebritatea, nu vrea ca presa să facă din el următorul star. Vrea chiar să stea departe de camerele de filmat. Doar că era prea târziu… o nouă stea începea să strălucească în circuitul de Formula 1, dominat în acei ani de pilotul brazilian Ayrton Senna. În etapa a patra a campionatului din 1991, i se propune primul contract. A semnat cu Willi Webr, pe o perioadă de 5 ani. Primea o mașină și 2000 de mărci pe lună. A fost momentul în care începea să nu-și mai facă griji că nu va ajunge pilot de F1 din cauza banilor.
„Obiectivul meu este perfecțiunea!”
Venirea la Ferrari, perfecțiunea cu care făcea totul, lipsa titlurilor mondiale și apoi dominarea podiumului pentru 5 ani consecutivi
„Când conduci un Ferrari, conduci o legendă!”, era premisa de la care pleca orice pilot care avea șansa să reprezinte Ferrari. Așteptările erau foarte mari pentru toată lumea. Era un campion mondial care reușise performanța de a se impune în fața tuturor cu o mașină pe care nimeni n-ar fi pariat.
Numai că n-a fost deloc simplu pe cât și-ar fi imaginat unii… mașina Ferrari cu care avea să concureze era cu mult inferioară celei cu care concura pilotul de la McLaren. Toți știau asta. Însă s-au gândit mereu că abilitățile de pilot ale lui Schumacher vor face o minune. N-a fost așa… a câștigat etape, dar nu și campionatul. Și n-a fost doar un an. Au fost cinci ani în care Ferrari n-a bifat niciun titlu. Până în anul 2000, când Schumacher sparge gheața. Devine campion mondial și crede că nu mai este dator nimănui. Au urmat alte patru titluri. Șofa cu pasiune. Era, în mod oficial, un geniu!
Credea că el nu greșește niciodată. Și tocmai o greșeală l-a descalificat din campionat
Schumacher era un om de echipă. Stătea cu mecanicii, se îngrijea chiar el de mașină. Nu conta cât de târziu ajungea acasă, trebuia să se asigure că totul este bine. Îi păsa de oamenii cu care lucra și asta l-a făcut să fie îndrăgit și mai mult de echipă.
În 1997, într-un viraj, Schumacher l-a împins pe Villeneuve de la Williams. L-a scos din cursă. Numai că Schumacher era convins că fusese taman invers. Chiar și în momentul în care a văzut filmarea i-a fost greu să admită că a greșit. Cazul a ajuns la comisia de disciplină și Michael Schumacher a fost descalificat din campionat. Niciodată în istoria Formula 1 nu se mai întâmplase asta.
Căuta perfecțiunea, dar avea multe îndoieli. Cum era Schumi, povestit prin emoția soției și copiilor
Nevoia de a face totul perfect i-a dat deseori îndoieli. Dar nimeni nu știa aceste frământări pe care le ținea doar pentru el. Corrina Schumacher, cu care s-a căsătorit în 1995, spune despre Schumacher că e cel mai adorabil om pe care îl cunoaște. În documentarul Netflix, aceasta vorbește cu lacrimi în ochi despre soțul ei și cu speranța că va veni și momentul în care totul va reveni la normal. Toți îl așteaptă. Și ea, și copiii care și-l amintesc atât de frumos pe tatăl lor…
Corinna povestește cum a fost impresionată de Schumi de la primele întâlniri. Practic, ea gătise o cină. Iar la final, el s-a oferit să o ajute să curețe și să spele vasele. Atunci și-a zis că omul acesta are ceva special. I-a oferit liniște și i-a fost alături în toți anii în care a concurat. I-a fost suportul de care Schumi avea nevoie pentru a fi pe deplin concentrat la antrenamente și în curse. După accident, nu și-a pierdut speranța niciodată. Și a făcut sacrificii. Și încă face.
Și-l amintește un tip mereu vesel. Era primul care ajungea la distracție și ultimul care pleca. Cânta teribil, dar asta nu-l împiedica să cânte „My way” de fiecare dată când avea ocazia. Ca pilot, Schumacher era hotărât și rapid. În plan personal, era un familist convins, care avea și multe momente de singurătate. Suspicios din fire, se deschidea 100% de-abia în momentul în care începea să te cunoască. Născut sub zodia capricornului, ducea o luptă la propriu cu sine.
Retragerea, revenirea în circuit și accidentul din 2013
Michael Schumacher se retrage din F1 în 2006. Era tot pe podium, dar nu mai era locul unu. Simțea că e obosit și că nu mai șofează cu aceeași pasiune. Nu mai era motivat. Numai că nu poate sta locului. O fire activă ca el, era greu de crezut că își va găsi refugiul într-o canapea. A început să practice sporturi extreme. Sărea des cu parașuta. Nu o dată pe zi, ci de câteva zeci de ori chiar. Își trăia viața la maxim.
În 2010, revine în circuit. De data aceasta, pentru Mercedes. O face doar pentru că așa vrea el. Acum, în mod real, nu mai avea nimic de dovedit. Se retrage definitiv în 2012.
29 decembrie 2013 avea să schimbe totul. Michael Schumacher a fost ferit de nenorociri pe pista de F1, dar imprevizibilul nu l-a ocolit. După accidentul lui Senna, se gândea mereu la toate locurile care i-ar fi putut fi fatale, la cum trecea mereu pe lângă pericole la fiecare tur de pistă. Dar a depășit toate aceste gânduri. Iar la final de 2013, când Schumi era mai liniștit ca niciodată și gata să-și vadă de familie și viață, merge la ski. Ceva obișnuit. Ceva care avea să-i schimbe viața pentru totdeauna.
sursa foto principală: Netflix