REYA înseamnă regină. Practic, asta reușește să facă Georgiana Iacob cu fiecare mireasă care îi calcă pragul, o transformă într-o regină în ziua nunții. Georgiana este bridal consultant din pasiune. A moștenit bucuria de a fi parte din povestea mirilor de la părinții ei. Practic, Georgiana a preluat o afacere de familie și a dus-o în punctul în care ea a crezut că poate să ajungă. A văzut potențial în dezvoltarea business-ului și, după cum chiar ea spune că a trebuit să termine două facultăți ca să-și dea seama că tot asta vreaa să facă, a ales universul mireselor. Ce a învățat la Facultatea de Marketing și Management chiar i-a fost util în activitate, dar Facultatea de Drept a făcut-o doar pentru că „a fost un moft mai mult de-al tatălui”. Să nu credem că părinții au încurajat-o să urmeze același traseu antreprenorial ca al lor. Nici pe departe. Să o știe undeva, având biroul ei, li se părea perfect. Numai că Georgiana Iacob a crescut printre mirese și a văzut de mică ce înseamnă să organizezi o nuntă. Ba mai mult, își ajuta părinții în vacanțele pe care le avea și o făcea cu drag, interes și pasiune- „eram un copil care asta trebuia să facă, să își ajute părinții!”. Astfel, copilul care se visa doctoriță a ajuns să-și găsească pasiunea chiar sub nas aproape și a ales să fie consultant pentru mirese, bridal consultant altfel spus.
„Sunt antreprenor, mamă, soție și zilnic îmi amintesc că sunt femeie. Îmi amntesc că sunt femeie prin chestii mărunte, prin lucruri care îmi fac bine- un masaj, o ședință la psiholog, un pahar de vin cu fetele. Dacă totul e bine pe interior, merg toate!”, e răspunsul pe care Georgiana mi-l oferă spre finalul dialogului nostru, atunci când îi cer să îmi spună cine este ea, ce și-ar scrie pe o carte de vizită care să o definească pe scurt, în câteva cuvinte. A învățat să fie un bun ascultător. De fapt, Georgiana spune că un bridal consultant trebuie să știe să asculte, în primul rând. Asta pentru că trebuie să fii înclinat înspre client, să îl înțelegi. „Dacă pui banii înainte de orice, deja ai greșit!”, spune ferm convinsă. În cazul ei, totul a venit natural. Crescând printre mirese, mereu a fost curioasă. Punea întrebări. Și miresei, dar și mamei. Voia să afle cum reușește practic să creeze rochia perfectă. Mai târziu, când ea însăși a devenit bridal consultant, i-a fost foarte ușor să cunoască toate micile trucuri care pot masca până și cele mai mici imperfecțiuni ale siluetei. „Chiar și pe acelea pe care nimeni nu le observă, dar mireasa crede că le are”, completează ușor amuzată Georgiana, care știe prea bine ce înseamnă să fii femeie. Reușește de multe ori să le convingă că rochia pe care o aveau schițată în minte nu e ceea ce trebuie, doar observând. Nu le spune direct, însă le sugerează și alte modele. Practic, le arată în oglindă ceea ce trebuie să vadă. Și-a fost chiar propriul consultant când a avut nunta. Rochia i-a ajuns joi, iar nunta era duminică. Chiar gata, rochia i-a fost duminică dimineață, dar asta n-a panicat-o sub nicio formă.
„O mireasă, indiferent de cât de bine ar arăta, tot se mai gândește la ce nu are. Eu sunt femeie, înțeleg asta. Oricât de bine ar arăta în ochii altora, ea își știe defectele. Și aici intervin pentru a le ajuta cu mici trucuri care să ascundă ceea ce ele consideră defect sau complex. Sunt multe trucuri, inclusiv la nivelul fustei, dacă ai brațele mari. Toate aceste lucruri le înveți cu timpul.”
A cunoscut mii de mirese în toți acești ani. Îi e greu să-și aducă aminte interacțiunea cu prima mireasă pentru că atunci era foarte mică. În schimb, spune că totul s-a petrecut foarte natural pentru ea. Mama i-a fost mentor. De fapt, mama a fost cea care a coordonat afacerea. Tatăl a susținut-o în orice și a fost alături de ea inclusiv la reamenajarea spațiilor în care urma să își desfășoare activitatea. A preluat de la ei spiritul antreprenorial și abilitatea de a negocia și cam tot ce înseamnă să fii bridal consultant: să fii sociabil, serviabil, să faci totul cu plăcere. Pentru Georgiana Iacob, familia a totul, familia e pe primul loc. Mereu a avut familia ca principal susținător în absolut orice și, spune ea, probabil că familia e și motivul pentru care nu se extinde și-n alte locuri.
„Familia e cea mai importantă. Nu aș renunța la nimic decât să îi știu aproape de mine. Am ajuns la un confort psihic și financiar care nu m-ar determina să renunț la familie pentru bani. Iar faptul că părinții și surorile mele au fost mereu lângă mine a fost o normalitate, așa am crescut și așa e normal, te ajută să te dezvolți; practic e fundamentul!”.
Georgiana Iacob nu-și mai amintește prima mireasă de care s-a ocupat, dar își amintește cum erau nunțile pe vremuri, care erau tradițiile și vede cât de mult s-a simplificat totul: „Mirii veneau, de obicei, cu părinții pentru că părinții se ocupau de tot. Înainte era și schimbul acesta, părinții băiatului luau rochia fetei și invers. Mirii nu prea aveau multe de spus. Se puneau flori în piept. Toate decorațiunile, inclusiv acele flori care se puneau la mire, mireasă, nuntași, toate aveau mult sclipici. Și multe tradiții mărunte. Cu timpul s-a renunțat la multe dintre obiceiuri, inclusiv la florile de pus în piept, chiar dacă nu e un obicei întâlnit doar la noi. În acele vremuri, părinții se ocupau de tot. Și era mult sclipici. Îmi amintesc prea bine sclipiciul, era peste tot.”
Mireasa trebuie să se simtă ca o regină, cam aceasta-i deviza REYA. Contează mult să răsfeți femeia, să o faci să se simtă bine. Multe dintre miresele care ajung la REYA, chiar dacă decid să cumpere sau nu o rochie de mireasă de aici, recomandă REYA. E un fenomen destul de ciudat, recunoaște și Georgiana, numai că li s-a dovedit de multe ori că așa a fost… Asta îi dă încredere și îi confirmă că face lucrurile cum trebuie.
„Noi ne-am bazat ca de la intrare să oferim o experiență care să acopere toate cele cinci simțuri. Ne axăm pe client, vrem să îl cunoștem cât mai bine. Mereu întreb când e nunta ca să știu dacă e sau nu o mireasă stresată. Mă interesează să știu și unde va avea loc nunta, tocmai pentru a-i face cele mai bune recomandări, trebuie să știu dacă e o nuntă într-o locație de interior sau afară. Vreau să îi cunosc stilul și pe ea, ca personalitate. Cumva, am un al șaselea simț, pot să simt oamenii. Simt omul și îmi dau seama ce să îi propun. Experiența REYA face mireasa să se simtă în centrul universului. Nunta e despre mireasă, ea e în atenția tuturor. Mă preocupă să știu nevoile miresei. De fapt, de la nevoi am gândit fiecare campanie REYA. De exemplu, în pandemie, am avut ‹Certificatul de garanție pentru rochia de mireasă›. Prin acest certificat, în cazul în care nunta nu mai avea loc, mireasa putea să ne returneze rochia, iar noi îi dădeam banii înapoi. O idee unică.”
În plus, experiența REYA nu se reduce doar la miresele din Iași și ce se întâmplă în magazinul din centrul Iașului, situat pe strada Cuza Vodă, nr.1, chiar în intersecția de la Select. Georgiana m-a surprins când mi-a spus că aproape 70% dintre din miresele REYA nu sunt din Iași. Acest lucru a făcut-o să implementeze consultanța pentru mirese de la distanță. Prin video call, mai exact.
„Pentru miresele care sunt din afară am implementat serviciul de video call. Ne vedem, vorbim, se duc la distanță să vedem ce formă de corp au, ce greutate, înălțime. Mai ales că nu pot veni la probă, trebuie să le consilez perfect. Noi suntem foarte activi în direcția aceasta, eu răspund mereu la mesaje.”
Georgiana s-a gândit și la miresele care nu sunt din Iași, dar vor să vină la REYA, în salon. E o idee care a căpătat contur încă de pe vremea în care Georgiana era la mama ei. L-a numit serviciul „REYA WIDE”. Practic, miresele care nu erau din Iași, dar voiau să traiască experiența REYA în salon, primeau în schimb un discount fix cât însemna, în bani, drumul de la locația de unde veneau până în Iași. Ba chiar li se oferea și o noapte de cazare la Hotel Unirea, costul era scăzut din contract. Georgiana își amintește cum a avut, la un moment dat, trei mirese din București. Le-a trimis inclusiv șampanie în cameră. Prețuiește clientul, iar asta se observă. Chiar și când vorbim, Georgiana povestește totul zâmbind și cu o privire în ochi care dovedește pasiunea cu care își face treaba. Îi place să își surprindă miresele. De aceea, deși le spune că le poate livra rochia în cinci luni, face asta și în trei chiar, numai că îi place să aibă o marjă de eroare ca să le poată suprinde.
A făcut inclusiv consultanță la domiciliu. Da, a avut o mireasă care avea sarcină cu risc și atunci, Georgiana a luat rochiile după ea și s-a prezentat acasă la mireasă, pentru ca aceasta să probeze rochiile- „Când a fost gata rohia, am mers cu tot cu croitoreasa cu care colaborez ca să vedem ce mai e de făcut. Și a fost foarte bine când i-am trimis rochia finală. E un efort pentru mine, dar îmi place să le știu mulțumite.”
Ce urmează?
Spre final de luna martie, miresele REYA vor beneficia de discounturi la branduri de top ca Mobexpert, Teilor sau Darlington, croitoria de flori din Iași despre care știe toată lumea ce minunății reușesc să facă prin creativitate și pasiune. Și mai urmează și alte planuri, campanii pe care Georgiana le-a anunțat deja și se bucură de succes. Acum, la trei ani de când a inaugurat REYA, Georgiana e mai mult decât mulțumită. Momentul a fost marcat printr-un eveniment care a fost „așa cum mi l-am imaginat că va fi”. Au fost peste 500 de participanți, neașteptat de mulți. Asta i-a dat și mai mult curaj. A uitat inclusiv perioada de burnout în care era înainte să plece anul trecut, în Barcelona, la un târg dedicat rochiilor de mireasă, la care au venit chiar și renumiți designeri din lumea. Atunci a fost iarăși o reinventare. Când a văzut toate acele rochii, în mintea sa deja prindeau contur noi idei. Înainte să ajungă acolo, era aproape convinsă că trebuie să o lase mai moale. Venea după o perioadă foarte aglomerată, au avut un întreg an plin, nu au stat o clipă. S-a acumulat și oboseala psihică, nu doar fizică. Barcelona a fost ca o terapie. S-a încărcat cu energie și s-a întors mai pornită ca niciodată să ofere ceva unic- „acum, când vin miresele la noi și ne arată o poză de pe Pinterest și ne întreabă dacă avem o rochie care să semene cu modelul respectiv, le spunem că avem chiar modelul respectiv. Avem rochii și de designeri de top, încercăm cât putem să fim unici, deși e greu într-un domeniu în care se copiază foarte mult!”, explică Georgiana Iacob.