Brandurile sunt la fel de complexe precum oamenii, reprezentând mult mai mult decât un simplu logo, iar principiile aplicate pentru construirea lor pot fi de folos și în viața noastră de zi cu zi.

articol de Olivia Sandu

 

Fii cine ești tu cu adevărat

Înconjurat de așteptări mari și presiuni sociale, e ușor să te pierzi în mulțime și să devii cine crezi că vor alții să fii. Din acest punct, construiești o identitate falsă, forțată, care este solicitantă de dezvoltat pe termen lung. În cazul unui business, un brand bine definit poate deschide multe drumuri către inima publicului-țintă. Dar cu el se rezonează doar în cazul în care dă dovadă de autenticitate și umanitate. Mesajele și acțiunile trebuie să fie aliniate cu valorile de bază, de unde reiese în cele din urmă și credibilitatea. Într-o piață globală, e util să fii tu, să ai reacții și inițiative proprii cu care oamenii pot empatiza. O abordare personală te diferențiază și apropie de publicul tău, fie că ești brand de companie sau personal.

 

Asumă-ți greșelile

Teama de a face greșeli te poate feri de neplăceri, dar te poate ține și blocat, departe de ceea ce-ți dorești să obții. De asta auzim din ce în ce mai des să ieșim din zona de confort, să explorăm, să ne asumăm riscuri. Cu cât îndrăznim mai mult, cu atât învățăm mai repede ce e bine și ce nu e bine să facem pentru noi. Dar greșelile nu trebuie ținute ascunse, pentru că fac parte din drumul nostru în aceeași măsură ca și fiecare succes. Iar când ești un brand și activitatea ta are impact asupra multor oameni, dar totuși eviți să recunoști un pas greșit, se pun bazele unei posibile crize de comunicare. Atunci încrederea scade și suspiciunile cresc. Greșeala, în spațiul public dar și în viața personală, este o ocazie bună să reflectăm asupra ceea ce am făcut și să acționăm pentru a corecta și îmbunătăți, dacă este posibil.

 

Ca să comunici eficient, trebuie să asculți și mai bine

Dialogul este despre interacțiune între ambele părți, așa că atunci când vorbești cu cineva este la fel de important să înveți să și asculți. Ascultarea activă este un abilitate importantă atât în business, cât și în viață, pentru că îți dă ocazia să înveți lucruri noi despre ceilalți, dar și despre tine. Ca brand, stimularea unor astfel de interacțiuni între angajați și între clienți îți dă ocazia să afli care le sunt nevoile, dorințele, sugestiile și plângerile. Tot acest feedback trebuie asimilat constructiv; dacă este pozitiv, trebuie împărtășit mai departe pe canalele brandului, iar dacă este negativ, trebuie luat în calcul ca modalitate de dezvoltare. Dacă el este oferit pe tavă, în timp real, fără a fi generat prin studii de piață, este cu atât mai bine, pentru că ajungi să afli imediat ce posibile probleme sau oportunități ai.

Printr-o ascultare eficientă, poți identifica și elementele care contribuie la identitatea ta pe piață, cât și persoanele care au voci importante în segmentul tău de interes. În plus, dacă asculți și alte conversații decât pe ale tale, poți învăța și din experiența concurenților tăi.

Așa că data viitoare când ai ocazia să porți o discuție, gândește-te mai mult la ce întrebări ai putea pune pentru a afla mai multe detalii, decât la ce completări ai putea aduce.

 

O relație se bazează pe încredere și consecvență

Dacă avem nevoie de exemple de relații longevive, ne putem inspira din ce fac unele companii pentru a-și păstra un public loial de generații. Ele creează încredere în serviciile sau produsele pe care le oferă și acționează constant în acea direcție. Pe scurt, fac în continuare ceea ce observă că funcționează și nu se opresc atunci când au rezultate pozitive. Construiesc zilnic prin a face ceea ce spun, prin a acționa conform valorilor sale, prin a avea răbdare să-și atingă viziunea, prin a fi recunoscători pentru comunitatea pe care o au și a găsi mereu metode de a o răsplăti. Pentru că a fi consecvent nu înseamnă a fi monoton; poți fi constant și în a oferi surprize. O relație presupune o investiție de timp și efort, dar oferă la schimb o experiență trainică și o siguranță care stă la baza creșterii. Toate aceste ingrediente se reflectă și în cazul relațiilor dintr-o familie, dintre prieteni sau dintr-un cadru profesional.

 

Flexibilitatea e necesară pentru progres

Avem în minte un scop și ne-am conturat și un plan legat de cum putem ajunge acolo. Însă drumul nu este ceva ce putem controla în totalitate; intervin factori externi care pot complica sau deraia parcursul. Aceste provocări ascund în spate o altă lecție de folos – dacă nu se pierde din vedere viziunea, pașii pot fi adaptați din mers, pentru că nu e drumul mai important ca scopul.

Un brand tradiționalist are mici șanse de supraviețuire într-o lume cu nevoi în permanentă evoluție și inovații la tot pasul. Flexibilitatea în gândire și implementare ajută la o viteză de reacție sporită și la un grad mai mare de actualitate.

 

sursa foto: hypermarketing.co.uk

 

 

 

 

 

 

Author