Industria modei este plină de oameni nonconformiști, însă Demna Gvasalia îi întrece pe toți. El se află în spatele conceptului Vetements, un brand parizian care a fost lansat acum 3 ani și a ajuns printre cele mai dorite de pe piață!
Gvasalia este născut în Georgia, fosta republică sovietică, a studiat economia și a lucrat într-o bancă. „M-am gândit, voi muri. Am de gând să-mi petrec restul vieții făcând asta?!” spune el. A renunțat la acel job și a plecat în Belgia să studieze Academia Regală de Arte Frumoase. Perioada studiilor a fost foarte grea din cauza banilor, neavând o situație financiară bună. „Atunci când am cumparat 5 metri de bumbac, știam că în acea zi nu voi mai avea parte de o cină, dar asta a fost. De asemenea, partea distractivă este că am reușit să construiesc lucruri din nimic!”.
În 2009, Gvasalia se mută în Paris și începe o carieră de designer la Maison Martin Margiela, apoi la Louis Vuitton, sub Marc Jacobs.
Ajutat de câțiva prieteni și de fratele său, a reușit să lanseze proiectul Vetements, un brand care promovează estetica urâtului, hainele fiind confecționate din materiale ieftine, cum ar fi polyester, nylon sau bumbac comunist. Totuși, prețurile de achiziție ale creațiilor sunt foarte ridicate, un hanorac supradimensionat pornind de la 700€. Colecțiile Vetements nu conțin foarte multe piese, în schimb, odată lansate, ele sunt epuizate în câteva zile. Prima prezentare a conținut tricouri cu print DHL, apoi a urmat colaborări cu branduri medii ca Levi’s, Champion sau Hanes. Încă de la prima prezentare, brandul a avut un succes enorm, astfel încât a devenit o uniformă pariziană.
Piesele brandului Vetements sunt purtate și de foarte mulți artiști internaționali, printre ei fiind și Rihanna, Selena Gomez sau Kanye West.
În 2015, copilul minune al modei, Alexander Wang a părăsit casa de modă de lux Balenciaga, iar Gvasalia a preluat conducerea, ocupând poziția de director general.
În prezent, designerul se împarte între Vetements și Balenciaga, dar lucrul cel mai interesant e faptul că aceste 2 branduri sunt complet opuse. Unul promovează eleganța pur-sânge, iar celălalt cultura de stradă anti-fashion. Singura asemănare dintre ele este o iubire de potrivire neconvențională.
Colecțiile Balenciaga semnate de Gvasalia sunt în mare parte inspirate din perioada sovietică și încearcă să înlocuiască minimalismul specific brandului cu un nonconformism comunist.
Anul trecut s-a numărat printre finaliștii premiului oferit de LVMH pentru cel mai bun designer a anului.
* Pe mine mă găsiți și pe blogul personal alintanasa1.wordpress.com