A avea grijă de tine, ca bărbat, nu înseamnă efeminare, cum ar fi tentați unii să creadă, ci vorbește despre o doză de respect pe care o ai în relația cu tine. Ultimii ani au arătat o apetență tot mai pronunțată a bărbaților pentru aspectul fizic, tot mai multe business-uri fiindu-le exclusiv dedicate. Nevoia de a vorbi pe înțelesul lor a simțit-o și Andra Dascălu, tânara antreprenoare care s-a întors în România după mai mulți ani petrecuți în Marea Britanie și a dezvoltat HAIRODOT, un salon de estetică din Cluj care răspunde într-un mod inovativ provocării de a scăpa de chelie- micropigmentarea scalpului. La momentul actual, Andra este singurul specialist de micropigmentare scalp din România cu cea mai mare experiență din domeniu și cel mai mare portofoliu de clienți, anul 2014 fiind anul în care avea să-și descopere meseria care a făcut-o să-și schimbe domeniul de activitate în care se pregătise la cel mai înalt nivel- domeniul hotelier. Și spunem la cel mai înal nivel pentru că Andra Dscălu a urmat, imediat după terminarea facultății, un internship în SUA, Washington DC, a avut două burse de studi în Italia și Coreea de Sud, iar în Dubai a cunoscut piața serviciilor de lux prin jobul pe care-l avea la Waldorf Astoria Hotel. Iar asta după ce, atunci când era mică, Andra visa să fie profesoară sau să scrie poezii și nuvele. Azi, Andra e membră și în cel mai mare grup de specialiști de micropigmentare scalp din lume și îi cunoaște personal pe foarte mulți specialiști internaționali cu care a și lucrat înainte de a se întoarce în țară, iar în acest an urmează să participe la cea mai mare conferință de Micropigmentarea Scalpului din lume, unde a fost nominalizată la categoria cei mai buni specialiști din secțiunea Internaționali.

„Micropigmentarea scalpului, deși este o soluție relativ nouă și pe plan internațional, rezolvă o problemă importantă pentru bărbați pentru că reușește să camufleze chelia, oferind un aspect natural intenționat a fi permanent. Fiind o industrie destul de nouă, mă bucur că am adus în premieră tehnica aceasta și în România. Elementul nu neapărat de noutate, ci unic pe care îl oferă micropigmentarea scalpului este faptul că se adresează cazurilor avansate de alopecia și a camuflării cicatricilor din zona scalpului, unde pilozitatea craniană nu mai poate fi stimulată să se regenereze, iar rezultatele oferite sunt garantate, vizibile și de durată.”, spune ANDRA DASCĂLU, manager HAIRODOT, care-l are alături în permanență pe Codrin, colegul și asociatul cu care a demarat afacerea, omul care se ocupă de partea de back office a tot ce înseamnă Hairodot.

 

                     S-a întors din Marea Britanie cu gândul că de un serviciu atât de căutat acolo, țara în care s-a și perfecționat de altfel, are nevoie și România și nu s-a înșelat pentru că Hairodot oferă posibilitatea de a-ți rezolva o problemă pe care o ai tu cu tine, nu faci intervenția de dragul celor din jur. Totuși, spune Andra, spre deosebire de alte state în care clienții n-au nicio reținere în a le fi publicate fotografiile înainte și după, românii sunt mai discreți și preferă anonimatul, chiar dacă efectele arată o transformare în bine. A deschis clinica de curând, iar acum, în plină pandemie (timpul în care noi purtăm această conversație), resimte din plin efectele sistării furnizării serviciilor oferite- „Să fiu sinceră, este destul de dificil. Fiind un business în care interacțiunea este esențială, ne-a forțat să punem totul pe pauză, din păcate. Ne-am adaptat și oferim consultațiile în mediul online, doar că partea cea mai importantă este imposibil de realizat. Sper doar ca acest impas să fie unul trecător, toată lumea să iasă cu bine și să ne continuăm activitatea de a readuce încrederea cuvenită clienților!”, ni se confesează Andra.

Alexandra Gugiuman, revista InSociety: Cum te-ai descrie, Andra?
Andra Dascălu: Mă consider o persoană cât se poate de norocoasă, având în vedere toate oportunitățile care mi-au ieșit în cale. Totodată, sunt o persoană foarte perfecționistă, iar acesta este un lucru bun în ceea ce fac eu. Iubesc mult viața și tot ce presupune aceasta, mai ales atunci când văd persoanele din jurul meu zâmbind, fiind fericite și în largul lor.

De ce Cluj pentrul HairOdot?
Andra Dascălu: Cluj este o preferință personală. Îmi plac foarte mult oamenii locului și orașul în sine, un oraș mare, ușor accesibil.

E o semnificație anume HairOdot?

Andra Dascălu: Am dorit să fie un nume ușor de pronunțat și explicit a ceea ce facem și anume, părul sub formă punctiformă, adică descrierea sumară a folicului de păr.

Mi-ai povestit despre șansele pe care le-ai avut imediat după ce ai terminat facultate. SUA, Italia, Coreea de Sud, Dubai, Marea Britanie… ce au însemnat aceste experiențe și care a fost rațiunea pentru care ai ales să te întorci în România și să devii antreprenor?

Andra Dascălu: Mi-a plăcut încă de mică să călătoresc și să descopăr culturi noi, obiceiuri și moduri de gândire diferite așa că fiecare loc în care am stat pot spune să m-a sculptat pe mai multe planuri. Experiența locurilor în care am trăit o privesc ca pe o mare șansă care mi s-a oferit. Am revenit pentru că am considerat ca fiind o oportunitate să aduc un serviciu nou pe piață, care este foarte apreciat în afară și să am posibilitatea de a pune în această afacere tot ceea ce am învățat de atâția ani.

„Am învățat să am flexilitate în acțiune, fost un fel de pregătire pentru situațiile cu care te confrunți când ești în mediul antreprenorial. Lucrând timp de trei ani în domeniul serviciilor în SUA și Dubai, unde accentul se pune pe mentalitatea de a fi în serviciul celuilalt, mi-am atribuit un lucru cât se poate de firesc dacă stai să te gândești la el: atunci când cineva apelează la serviciile tale, tu trebuie să ai o conduită de a servi, de a anticipa ce ar avea nevoie clientul, de a oferi tot timpul calitate, indiferent de starea ta de spirit din acea zi, de a zâmbi și se a fi mereu onest și transparent.”

Ce ți-a spus familia când a aflat despre decizia ta?

Andra Dascălu: Eu am primit mereu suportul familiei, indiferent de deciziile mele, în sensul că, dacă eu am simțit că aceasta este pasiunea mea și ceea ce îmi face plăcere să fac, am fost susținută.

Cum e să fii în postura de antreprenor?

Andra Dascălu: Să treci de la postura de angajat la antreprenor vine într-adevăr cu mai multe provocări. Ceea ce te solicită destul de mult pe lângă munca fizică efectivă de a executa serviciile este modul creativ de a face lucrurile și de a prezenta serviciul, de a-i explica valoarea intrinsecă, care este destul de profundă pentru majoritatea clienților.
Practic, pe înțelesul tuturor, care e diferența dintre micropigmentarea scalpului și procedura implantului de păr?
Andra Dascălu: Micropigmentarea scalpului vine ca o completare a acestor servicii și o necesitate pentru anumiți clienți. De exemplu, dacă este un grad avansat al pierderii părului (Norwood 6-7), prin micropigmentare ai garanția că vei avea un aspect uniform care va imita densitatea reală a foliculilor clienților pe toată suprafața pierderii părului. În schimb, la implantul de păr, vor fi necesare două sau trei implanturi de păr pentru a aproxima densitatea părului cu cea a părului natural rămas. Apoi, vorbim de costuri care, în cazul micropigmentării scalpului sunt la o treime din costul unui singur implant de păr. De asemenea, micropigmentarea scalpului este, în momentul de față, singura soluție cu rezultate reale pentru cazurile de alopecia severă, cum ar fi alopecia universalis, totalis sau areata. Un implant de păr, în aceste situații, nu este posibil din cauza naturii autoimune ale acestor situații. Ca aspect, ceea ce este diferit între cele două tehnici este faptul că micropigmentarea scalpului este un serviciu non-invaziv, iar din foliculii pigmentați nu are cum să crească fire de păr, iar prin implantul de păr (care presupune o operație chirurgicală) vor crește fire de păr din unitățile foliculare care au fost extrase de la pacient. Astfel, prin micropigmentare clientul nu întâmpină o perioadă de vindecare foarte lungă sau o condiționare de anumite produse sau medicamente.

Ați avut vreo cerință inedită, poate, până acum?

Andra Dascălu: Încercăm să fim destul de clari și transparenți în ceea ce poate și nu poate oferi serviciul nostru. Înainte de a începe tratamentul de micropigmentare, oferim și o consultație care este gratuită, unde discutăm deschis și în amănunt despre micropigmentare pentru a fi siguri că suntem înțeleși și că înțelegem și noi ce așteptări au clienții de la noi. În timpul consultației discutăm în detaliu despre ce presupune micropigmentarea scalpului, cum se poate realiza pe clientul respectiv, care sunt așteptările clientului. Realizăm și un istoric medical și un test de pigment cu rol alergologic. După aceasta, programăm sesiunile. Rezultatul se va observa încă de la prima sesiune. De la o sesiune la alta vom ajusta linia frontală, densitatea și nuanța în funcție de cum se așează pigmentul în piele. Este important a se realiza pe sesiuni deoarece fiecare organism așează pigmentul în modul său unic, astfel se poate lucra în funcție de fiecare în parte și fără a supraîncărca pielea, oferind un rezultat natural și omogen, cu aspect plin, realist, proaspăt ras. În medie, sunt necesare trei sesiuni, până ajungem la densitatea și forma dorită, iar ca o garanție a calității serviciilor oferim și o a patra sesiune, gratuit, acolo unde este nevoie.

„Dacă în Anglia și SUA, clienții sunt mult mai deschiși în a realiza această procedură și destul de spontani, iar după realizarea micropigmentării nu sunt deranjați de a fi expuși cu fața în mediul online pentru a arăta rezultatul, românii mi se par mult mai grijulii cu respectarea recomandărilor de după, ceea ce mă bucură foarte mult pentru că acest lucru contribuie în mod direct la aspectul final al rezultatului.”

Îți mai amintești care a fost primul client de la noi? Ce ți-a zis, care au fost reacțiile?

Andra Dascălu: Sigur că da. A fost un domn care știa despre această tehnică deoarece se mutase de câțiva ani în vestul continentului, iar acolo, acest serviciu are deja notorietate. A ales să vină la noi spunându-ne că i-a atras atenția portofoliul nostru care era afișat online, ceea ce nu multe companii din afară oferă acest lucru, iar apoi și prețul mult mai mic a fost un factor determinant de a face drumuri destul de lungi. Primul lucru, la sfârșitul primei sesiuni, a fost reacția soției lui care a afirmat că l-a întinerit cu câțiva ani și că în afară de roșeața care este normală în primele ore, totul părea identic cu foliculii lui naturali.

Înainte de a ajunge la HairOdot, ce trebuie să știe clientul? Vorbim despre restricții și așteptări…

Andra Dascălu: În situațiile în care există anumite boli sau infecții ale pielii, aceștia trebuie să se adreseze medicului dermatolog pentru a vindeca zona; micropigmentarea nu se poate aplica în astfel de cazuri. De asemenea, și cei care au anumite condiții autoimune le trebuie o aprobare tot de la medicul dermatolog de a realiza micropigmentarea pentru că doar el poate confirma dacă condiția se află într-o stare stabilă. Pe viitor vom ruga clientul să vină tuns/ras de acasă, conform noilor protocoale pe care le vom instala. Înainte de fiecare sesiune de tratament, clientului îi este recomandat să mănânce o masă sățioasă, să se odihnească bine și să nu consume alcool cu 24 h înainte. Procedura este personalizată în funcție de nevoile și fizionomia clientului, iar rezultatul este influențat și de condiția pielii, a tipului de ten, a sistemului imunitar al fiecăruia și de cum respectă recomandările de îngrijire. De asemenea, trebuie înțeles faptul că micropigmentarea scalpului se adresează în special clienților care sunt confortabili să poarte părul ras atunci când există un grad avansat a pierderii părului, căci din foliculii replicați nu cresc fire de păr.

www.hairodot.com

Author