Un Mastermind Club adună în același loc oameni cărora nu le e teamă să viseze. Au un plan bine conturat, cu obiective îndrăznețe ar spune unii. Sunt oameni cu experiență, care își propun să colaboreze, să-și spună povestea și să găsească soluții la problemele care îi frământă în plan profesional. Bespoke Mastermind Club se întâmplă la Iași, pe 12 mai, iar bilete pot fi cumpărate de aici: https://www.iabilet.ro/bilete-iasi-bespoke-mastermind-club-110860/ .
Nevoia de a pune în practică un concept Bespoke Mastermind Club
Cătălina Aciobăniței este cea care s-a aventurat să organizeze un Mastermind Club. Obișnuită cu organizarea unor evenimente de business extrem de reușite, s-a gândit în primul rând la o nevoie a sa. S-a gândit că i-ar fi mult mai ușor să-și vadă visurile transformate în realitate dacă se înconjoară de oamenii care gândesc la fel, țintesc măreț și știu să fie suport și pentru alții.
„Ești media celor cinci persoane cu care îți petreci majoritatea timpului!”, spunea John Rohn, cuvinte care i-au dat curaj Cătălinei Aciobăniței.
Mastermind-ul lui Henry Ford
„Oamenii preiau natura, obiceiurile și stilul de gândire al celor cu care se asociază. Prin asocierea sa cu Edison, Harding si Firestone, Henry Ford și-a adăugat la forța sa de gândire și acționare, suma și substanța inteligenței, experienței, cunoștinței și forța spirituală a acestor trei oameni. Mai exact, s-a folosit de forța catalizatoarea a principiului Mastermind. E ca și cum ai avea un board de directori obiectiv, o echipă orientată spre rezultat și un grup de consilieri înțelepți.”, se arată în descrierea evenimentului de pe https://www.iabilet.ro/bilete-iasi-bespoke-mastermind-club-110860/ .
Agenda Mastermind-ului de la Iași
18:00 Primirea Participanților
18:20 Deschidere Eveniment, prezentarea partenerilor și a invitaților speciali
18:30 George Rășchitor „Avatarul de client”
18:40 Alex Dona „Secretele Comunicării”
19:00 Ovidiu Toader „Cum dobândim CLARITATE în Business?”
19:30 Dezbatere și Q&A cu Ovidiu Toader, Alex Dona, George Rășchitor și Felix Pătrășcanu
20:30 „Hot Seat” sesiune de Mastermind
21:30 Felix Pătrășcanu -Keynote Speaker
22:00 Socializare și relații autentice
În cadrul Mastermind-ului va avea loc și „Hot Seat”. Ce este și cum se va desfășura
„Hot Seat este o metodă folosită în cadrul Mastermind-urilor, în care un participant este „pus pe scaunul fierbinte” și își expune afacerea, provocările sau obiectivele în fața grupului pentru a primi feedback și soluții. Este un moment extrem de valoros pentru toți participanții pentru că permite o analiză detaliată a unei probleme specifice, iar grupul colaborează pentru a oferi sugestii și soluții constructive”, explică organizatorul Bespoke Mastermind, Cătălina Aciobăniței.
Cum se desfășoară o sesiune de „Hot Seat” într-un Mastermind:
1. Selecția participantului
– Înainte de sesiunea de „Hot Seat”, toți participanții pot să se înscrie pentru a fi „pe scaunul fierbinte” în cadrul întâlnirii. De obicei, se face o rotație astfel încât fiecare membru să aibă ocazia să participe, dar nu toți vor ajunge pe scaun în fiecare sesiune.
– Uneori, liderul Mastermind-ului poate selecta un participant care are o provocare urgentă sau o problemă interesantă pentru grup.
2. Prezentarea problemei:
– Participantul aflat pe „Hot Seat” își expune problema, provocarea sau obiectivul la care se lucrează. Aceasta poate include orice aspect din afacerea sa, de la strategii de marketing și vânzări, la managementul echipei, dificultăți financiare, luarea de decizii importante, etc.
– De obicei, participantul are câteva minute pentru a explica situația în detaliu, iar ceilalți membri ai grupului pot pune întrebări pentru a înțelege mai bine contextul și provocările.
3. Feedback din partea grupului:
– După ce participantul își prezintă problema, ceilalți membri ai Mastermind-ului oferă sugestii și soluții. Fiecare participant aduce în discuție perspectivele sale, soluțiile pe care le-ar aplica, sau experiențele similare din propriile afaceri.
– Feedback-ul poate include recomandări de strategii, abordări de marketing, schimbări operaționale, sugestii de resurse utile, sau chiar recomandări de contact pentru parteneriate sau colaborări.
4. Discuții și brainstorming:
– După feedback-ul inițial, urmează o sesiune de brainstorming, unde toți participanții pot propune soluții, iar liderul Mastermind-ului poate modera discuția. De asemenea, grupul poate analiza diferite opțiuni și poate explora mai profund fiecare posibilă soluție pentru a găsi cea mai bună direcție.
– Acest proces de brainstorming poate dura mai multe minute, iar fiecare membru poate contribui cu idei și strategii pe care le consideră potrivite.
5. Identificarea acțiunilor concrete:
– La finalul sesiunii de „Hot Seat”, este esențial ca participantul să plece cu acțiuni concrete pe care le poate implementa imediat. Aceasta poate include stabilirea de obiective clare, dezvoltarea unui plan de acțiune, sau definirea unor pași mici și măsurabili care să ducă la rezolvarea problemei prezentate.
6. Împărtășirea responsabilității:
– Participanții din grup își pot asuma rolul de a urmări progresul persoanei aflate pe „Hot Seat”. De multe ori, se stabilesc întâlniri de follow-up în cadrul Mastermind-ului, pentru a verifica dacă acțiunile convenite au fost implementate și ce rezultate au adus.
Beneficiile sesiunii de „Hot Seat”:
– Feedback valoros: Participanții primesc o varietate de perspective și soluții care poate că nu le-ar fi venit în mod normal, iar acest lucru poate accelera rezolvarea problemelor.
– Claritate: Participanții își pot clarifica situațiile complexe sau provocările dificile cu ajutorul întrebărilor și sugestiilor grupului.
– Învățare prin exemplu: Chiar și cei care nu sunt pe „Hot Seat” în acea sesiune beneficiază de învățăturile din feedback-ul oferit și pot aplica aceleași soluții în afacerea lor.
– Creșterea încrederii: A primi feedback sincer și constructiv într-un mediu de sprijin ajută la creșterea încrederii și poate stimula implementarea rapidă a schimbărilor.










