Mesajele lui Moș Crăciun pentru branduri

Mesajele lui Moș Crăciun pentru branduri

Decembrie. E vremea colindelor și a unui concediu binemeritat la final de an. Gândul zboară des la cei dragi, la lista nesfârșită de cadouri și mai puțin la business. Dar atunci când începe să arate a Crăciun avem de fapt poate cele multe lecții de învățat. Iar cum Moșul nu vine niciodată cu tolba goală, are și câteva mesaje importante și pentru branduri.

Investește în brand-ul tău

Când spunem Crăciun, peste tot în lumea asta se conturează o singură imagine: un moș într-un costum roșu cu alb, barbă lungă, zâmbet cald. Pe lângă figura principală a Crăciunului, mai asociem evenimentul și cu sunet de clopoței, miros de brad sau turtă dulce, și gust de portocale, vin fiert cu scorțișoară și ciocolată caldă.

Un brand ușor de recunoscut, care apelează la cât mai multe simțuri pentru a se face prezent. Principiile astea simple se aplică și oricărei companii care își dorește să rămână în mintea consumatorilor săi. Ce culori alegi să predomine, ce stări transmiți, cu ce mirosuri și gusturi te asociază publicul tău? Folosește-te de toate caracteristicile astea pentru a crea un brand senzorial și multidimensional.P


Poveștile sunt nemuritoare

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fcdn.shopify.com%2Fs%2Ffiles%2F1%2F0020%2F3849%2F7393%2Farticles%2Fxmas_storytelling_1200x.jpg%3Fv%3D1542273172&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.panagaclub.com%2Fblogs%2Fevents-1%2Fpanaga-library-storytelling-24-11-2018-8-12-2018&docid=pJeLD39FciAj_M&tbnid=WJ7ymGOOvDZ0vM%3A&vet=10ahUKEwib1uefi7zmAhVS3aQKHeVaCfgQMwh_KCswKw..i&w=1200&h=627&bih=568&biw=1242&q=christmas%20storytelling&ved=0ahUKEwib1uefi7zmAhVS3aQKHeVaCfgQMwh_KCswKw&iact=mrc&uact=8

Crăciunul este unul dintre cele mai bune exemple pentru a ilustra puterea poveștilor, pentru că este momentul în care și adulții devin copii. Cu mic, cu mare, alegem să ducem magia mai departe prin păstrarea vie a obiceiurilor de iarnă. Prin fiecare colind și brad împodobit, legenda lui Moș Crăciun continuă. 

Mai ales în aceste momente bine alese observăm cum apar reclame cu scenarii emoționante. Pe lângă firul narativ pe care poți să-l construiești, din povești ești cel mai câștigat dacă în centrul lor se află consumatorul în rol de personaj principal. Iar cum publicul caută nu doar produse și servicii, ci și experiențe, dacă el poate fi implicat în scenariu și are și șansa să aleagă cum se desfășoară povestea, cu atât mai bine.


Lucrul în echipă face diferența

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fpeopledotcom.files.wordpress.com%2F2017%2F12%2Freindeer-2.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fpeople.com%2Fpets%2Fsantas-reindeer-are-female%2F&docid=50QymRaoZ3-lCM&tbnid=simvh-uMM57EvM%3A&vet=10ahUKEwjF8LHki7zmAhXE-6QKHSoNCBYQMwhyKBowGg..i&w=2000&h=1396&bih=568&biw=1242&q=santa%20reindeer&ved=0ahUKEwjF8LHki7zmAhXE-6QKHSoNCBYQMwhyKBowGg&iact=mrc&uact=8

Proiectul Moșului este destul de ambițios: toți copiii trebuie să-ți primească darurile în seara de Crăciun. Pentru asta, știm prea bine că el apelează la ajutoarele sale de nădejde din atelier și la renii săi, dar mai are și complici în toate casele. 

O bună ocazie să ne reamintim cât de importantă e munca în echipă pentru a-ți respecta promisiunile la timp, dar și cum oamenii din jurul publicului tău țintă sunt foarte valoroși; trebuie să fii mereu în contact cu brand ambasadorii și comunitatea ta. Ei au autoritatea necesară pentru a influența comportamentul de consum.


Dar din dar se face rai

http://Dar din dar se face rai

Ce e mai frumos decât să găsești cadoul mult așteptat sub pom? Să îl dăruiești, aflăm mai târziu, atunci când devenim și noi asistenții Moșului. 

De Crăciun și nu numai, exersează generozitatea și în cadrul companiei. Fie că oferi beneficii suplimentare angajaților și astfel îi ții alături pe o perioadă mai îndelungată, introduci reduceri sau pachete speciale clienților tăi cu gândul de a-i loializa, sau găsești o cauză umanitară cu care să te asociezi, faptele bune nu vor trece neobservate. 


Anticiparea trebuie întreținută

Nu de puține ori ni s-a întâmplat să ne gândim la Crăciun încă din perioada verii, fie să facem planurile de vacanță sau să pregătim din timp cadourile. Apoi, când începe luna Decembrie, zilele se raportează doar la distanța lor față de 25 decembrie. Avem chiar și calendare de Advent făcute doar cu acest scop. 

De aici, putem observa că numărătoarea inversă stârnește interesul consumatorilor și îi menține atenți pe perioada dinaintea evenimentelor importante. Oferă-le suficiente motive să se gândească la tine sau să vorbească despre tine, iar anticiparea asta le va crește atașamentul față de brand. 

Iar cum încă mai avem timp să trimitem scrisori Moșului, propun să profităm de ocazie și să îi facem o listă cu tot ce ne dorim pentru 2020, pentru că anul începe mult mai bine atunci când avem și un plan de business pus la punct.