Regulamentul General privind protecția Datelor Personale (GDPR) din 25 mai 2018 limitează destul de mult procesul de colectare a datelor de la clienți, forțând companiile să își adapteze strategiile de abordare sau stocare a datelor obținute de la aceștia. Acest regulament este aplicabil tuturor companiilor care își desfășoară activitatea în țările membre ale Uniunii Europene sau care au clienți în U.E. Principalul scop al acestui regulament este ca toți operatorii de date personale să folosească aceste informații cu scopuri clare, transparente, fără a face abuz.
Prin date personale înțelegem orice informație obținută de la cumpărători pentru plasarea comenzii, livrare și facturare, cât și informațiile personale ale angajaților. Indiferent de natura datelor, magazinele online trebuie să se asigure că respectă prevederile GDPR, în caz contrar riscând amenzi foarte mari, de până la 4% din cifra de afaceri anuală a companiei.
Este esențial să te informezi corect privind legislația în vigoare și despre consecințele nerespectării acesteia, dacă vrei să pui bazele unei afaceri solide. De mare ajutor poate fi site-ul OLX, unde găsești multe articole detaliate despre prevederile legislative pe care trebuie să le respecte o afacere online. Citește cât mai mult despre obligațiile legale pe care le au companiile, despre modalitățile de implementare a acestora și cere ajutorul persoanelor de specialitate.
Pentru a-ți proteja afacerea și pentru a te ajuta să înțelegi mai bine regulamentul GDPR, venim în ajutorul tău cu principalele aspecte la care trebuie să ai grijă:
• Obține un acord clar de la utilizatori înainte de colectarea datelor. Ai în vedere să obții un răspuns afirmativ, clar, din partea clientului pentru a putea solicita, procesa și stoca informațiile personale;
• Comunică-le clienților dacă există părți terțe care pot intra în posesia datelor furnizate de aceștia;
• Obține consimțământul consumatorilor pentru prelucrarea datelor personale pentru marketing. Procesarea informațiilor personale pentru promovare necesită un acord diferit din partea utilizatorului, fiind foarte importantă dorința lor de a primi emailuri, mesaje sau apeluri cu scopuri comerciale;
• Asigură-te că datele colectate de la clienți sunt folosite doar pentru scopul pentru care au fost solicitate, nu în mod abuziv;
• Oferă securitate și confidențialitate pentru datele colectate, utilizând mijloace tehnice care să prevină pierderea sau furtul acestora;
• Informează-ți clienții cu privire la prelucrarea și stocarea datelor pe care aceștia le-au furnizat, această informare fiind obligatorie din momentul colectării datelor;
• Desemnează o persoană care să se ocupe de implementarea reglementărilor GDPR, în special dacă datele sunt prelucrate la o scară largă; poți apela la ajutorul unui jurist care te poate îndrumă corect cum să procesezi și să stochezi datele personale ale clienților sau angajaților;
• Permite utilizatorilor vizualizarea, descărcarea, actualizarea sau ștergerea datelor;
• Asigură-te că terții cu care colaborezi se află în Uniunea Europeană sau orice alt stat care poate asigura securitatea datelor furnizate de clienți.
Aceste reglementări încurajează transparența, profesionalismul și corectitudinea. Nu este greu să respecți cerințele GDPR, dacă ești informat și le implementezi într-un mod corespunzător, arătând clienților tăi respect, confidențialitate și onestitate.
***acest articol este un advertorial, marcat cu (P) încă din titlu, iar informațiile au fost puse la dispoziție de către compania interesată.***
sursa foto :