„Femeia modernă”, un concept atât de amplu și fascinant, încât s-ar putea dezbate la nesfârșit fără o concluzie anume. A fi femeie e complicat, pare a fi o afirmație deja clișeică. Iar acest „complicat” apare fix pentru că societatea de azi (cel puțin de la noi, n-am să mă refer la cei din alte state) încă e înrădăcinată în tot felul de idei pe care orice psiholog le-ar demonta cu ușurință și încă își menține tendința de a judeca orice gest sau acțiune fără un scop anume. De aceea, femeia modernă e dispusă să se uite pe sine doar pentru a demonstra altora că nimic nu-i e imposibil. Că ea poate, că ea n-are nevoie de nimic, că e puternică. Și nu cred că aceasta este o atitudine câștigătoare, mai ales când „cerințele” societății ar trebui să fie ultimele griji ale oricărui individ, indiferent că e femeie sau bărbat.
„Femeia modernă poartă tocuri și e feminină!”, e premisa de la care primul speaker al evenimentului, Laura Buțurcă (machior, trainer, dermopigmentist al The Mirror Academy, realizator al „Confesiuni”, beauty-editor www.insociety.ro, manager Forever Living Iași), își începe expunerea. Poate ne-am fi așteptat să vorbescă despre ritualurile de frumusețe, însă nu… Laura a atins sensibilitatea feminină în toată splendoarea și a venit cu o viziune personală asupra conceptului de „femeie modernă”, prin câteva idei bine punctate:
– frumusețea exterioară nu este întotdeauna suficientă pentru rețeta fericită a femeii moderne. De aceea, echilibrul frumuseții se fundamentează pe latura interioră, completată cu cea exterioară;
– femeia modernă îndeplinește mai multe roluri (de exemplu, fiică, mamă, soție, iubită, femeie de afaceri ș.a.), ceea ce o determină să fie bine cu ea însăși, mereu pregătită să se adapteze;
– de ce e important să investești în produse de calitate de îngrijire a pielii, precum și în cele de make-up, cu ajutorul cărora mereu femeia se va simți mult mai bine (chiar și fără filtrele practicate din ce în ce mai în exces sau chiar fără like-urile despre care unele femei cred că sunt un soi de validare a lor în ochii celorlalți);
– cum influențează culorile considerate a fi în tendințe întreg comportamentul femeii moderne.
Laurei Buțurcă i-a urmat „la microfon” doamna Daniela Ivanov, cercetător științific în cadrul Institutului de Chimie Macromoleculară „Petru Poni, care a adus în atenția celor prezenți câteva dintre femeile care au schimbat lumea prin descoperirile și activitatea lor. Unu dintre exemple, Ana Aslan. Mie mi-a atras atenția povestea Floricăi din Aiud, devenită Lady Florence Baker, un destin absolut fascinant, despre care vor relata într-un articol viitor. Doamna Ivanov a vorbit și despre evoluția procedeelor de skincare, dar și despre modul în care acestea reușesc să le confere acea zonă de confort femeilor mderne.
***Laura Buțurcă, Oana Rotaru și Daniela Ivanov***
„Epopeea acestui eveniment are un final fericit, aș putea spune. A fost o perioadă plină de incertitudini, care ne-a împiedicat să organizăm acest eveniment, însă important e că astrele s-au aliniat și iată cum, în prima zi în care s-au ridicat restricțiile, ne revedem ca între prieteni, aș putea spune… căci mă uit la cei prezenți și-mi dau seama că de fiecare în parte mă leagă fie o colaborare, fie tot felul de amintiri. Despre femeia modernă nu pot spune decât că se află într-o continuă schimbare pentru ea, în primul rând. Și spun în primul rând din convingere că în noi, dragi doamne, trebuie să găsim iubirea, respectul sau aprecierea. Trebuie să fim bine noi cu noi înainte de a cere celorlalți să ne recunoască calitățile. Astfel începe procesul de transformare în bine a fiecăruia dintre noi. În final, aș vrea să mulțumsc sponsorilor care ne-au fost alături și de această dată, Ellei Gondos și Univers Band și lui Yanis Pavel pentru atmosfera creată și locației Liria, gazda noastră de azi!”, a spus Oana Rotaru, președinte Asociația ROR și organizatorul evenimentului „Femeia modernă”.
În deschiderea evenimentului moderat de jurnalista Daria Raluca Diaconiuc a cântat Ella Gondos, acompaniată de formația Univers Band, și Yanis Pavel.
***Yanis Pavel, imaginea campaniei „Stop bullying-ului”***