Misterele conceptului de frumusețe prin ochii celor care au revoluționat industria cosmeticii

După cum bine știți, machiajul și conceptul de frumusețe nu au apărut de ieri și nici de azi.

O primă dovadă istorică a machiajului apare în Egiptul antic, femeile cu o anumită poziție socială aplicând pe față o cremă verde din minereu de cupru pentru a-și defini trăsăturile.

Advertisement

Mai apoi, femeile își pictau sprâncenele cu o cremă obținută din șeu de oaie și plumb.

În China, femeile obișnuiau să își facă un semn roșu în mijlocul frunții, foloseau pentru albirea tenului făina de orez, culmea frumuseții fiind considerată smulgerea genelor.

De ce am început povestea de astăzi astfel?

Pentru că trebuie să ne îndreptăm privirea către pionierii industriei frumuseții.  M-au fascinat, am citit poveștile lor. Port un respect deosebit  celor care au pus bazele industriei moderne de cosmetice. Toate acestea au debutat în anii 1900.

Voi aminti doar câteva din aceste personalități care au contribuit prin ideile, creațiile și produsele lor la ceea ce numim astăzi industria frumuseții, industria cosmeticii

  • Helena Rubinstein (1870-1965) 

A fost prima care a introdus conceptul de salon și cabina de frumusețe. Este cea care a venit cu bazele clasificării tipurilor de piele. Interesant este că a fost prima care a enunțat principiul că nu pot fi tratate în aceeași manieră  toate tipurile de piele. A fost prima care a punctat  una din ideile des ți intens dezbătute, aceea conform căreia există legatură strânsă între alimentație- nutriție-frumusețe.

Helena Rubinstein a fost și un foarte bun manager și om de marketing. A gândit lansarea  produsului ‘’mascara waterproof cake’’ în cadrul unui balet acvatic. Fascinantă idee, mai ales în anii aceia, iar la lansarea celui de-al treilea parfum al său a avut ideea de a folosi  5000 de baloane cu mesaje publicitare.

Helena Rubinstein declara “nu există femei urâte, există femei leneșe’’.

 

 

  • Max Factor ( Maximiliam Faktorowicz- numele său real, 1877-1938)

A început cariera prin a vinde creme și produse de machiaj, apoi face descoperirea unui nou produs cosmetic special pentru filme. A fost cel care a inventat lip-gloss-ul, a fost distins cu premiul Oscar pentru dezvoltarea unei linii de cosmetice special folosite în televiziunea alb-negru.

 

 

  • Elizabeth Arden ( Florence Nightingate Graham- numele real, 1884-1966) 

S-a  nascut în Ontario, s-a mutat în New York în anul 1908, unde a lucrat într-o firmă de produse farmaceutice. Ca feedback de la un client care avea pielea crăpată  și folosise o cremă  Arden, aceasta lansează prima cremă cu efect de 8 ore- Eight-hour cream. Această cremă conținea (conține, pentru că este și azi prezentă) acid salicilic, exfoliază delicat pielea și își justifică folosirea pe scară largă în tratarea buzelor uscate.

În presa  internațională a apărut informația că pentru videoclipul “Can’t get you out of my head”- Kylie Minogue ar fi folosit această cremă pe tot corpul pentru a crea un look strălucitor.

Tot Arden a introdus tehnologia cu ceramide și ambalarea în capsule ceea ce permite produsului să fie mai concentrat, puternic și fără conservanți (în anii 1970 nu era de conceput că se poate realiza așa ceva!).

  • Nu pot să nu amintesc de Coco Chanel ( Gabrielle Bonheur Chanel- numele real, 1883-1971).

S-a afirmat și o cunoaștem sau, mai degrabă, o recunoaștem prin prisma design-ului vestimentar. A fost cea care a creat ”petite robe noir”, ”little black dress’’.

În anii ’20, Chanel cere lui Ernest Beaux –creator de parfumuri de origine rusă , să conceapă un ”parfum de femeie cu miros de femeie”. Așa s-a născut Chanel no5 – simbol al Casei și unul dintre cele mai bine vândute produse Chanel.

Ramane valabil și astăzi ceea ce Chanel declara la un moment dat : ”Fiecare femeie ar trebui să se parfumeze tot timpul – nu se stie când poate fi în situația de a fi sărutată”.

Doamnelor, domnișoarelor, domnilor,  avea dreptate inegalabila Coco Chanel?

 

Sunt fericită că am scris rândurile de mai sus cu gândul la o mică parte din numele notabile ale acestei lumi nebune, fascinante, și, pentru unii, încă plină de mister.

Fiecare articol al www.insociety.ro este muncit. Respectăm munca fiecăruia și drepturile de autor. De aceea, credem în regulile fair-play-ului. Dacă nu avem încheiat un acord scris în care să specificăm explicit forma de colaborare, vă dăm posibilitatea de a prelua din articolele noastre în limita a maxim 500 de caractere , cu următoarele obligații:
1) specificați în articolul dumneavoastră sursa clar și concis;
2) inserați linkul articolului nostru și faceți trimitere vizibil către acesta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *